Skup rowerów używanych Bydgoszcz

W naszym lombardzie przy ul. Piotrowskiego 21 w Bydgoszczy prowadzimy skup rowerów używanych od ludności. Zapewniamy wysokie wyceny oparte nie tylko o ceny rynkowe danego modelu ale przede wszystkim o nasze doświadczenie i znajomość rynku rowerowego. 

Jakie ceny oferujemy w skupie rowerów?

Oczywiście atrakcyjne. Próbując oszacować wartość roweru nasza konkurencja bardzo często posiłkuje się cenami z takich portali jak OLX. Sortując dany model po cenie i zaczynając od najtańszych bardzo często trafiamy na oferty rowerów zdezelowanych lub mocno zużytych czego nie jesteśmy w stanie określić patrząc na same zdjęcia roweru. Inne oferty z dolnego pułapu cenowego to rowery od podejrzanych oferentów albo od mieszkańców małych miejscowości mocno oddalonych od większych aglomeracji, gdzie koszt i szansa dojazdu kupującego jest znacznie mniejsza. Takie oferty zaniżają realną wartość roweru powodując, że właściciel roweru zaczyna być utwierdzany w przekonaniu o niskiej wartości jego sprzętu.

My działamy inaczej!!!

Oferujemy ceny rowerów bazując na naszym doświadczeniu ze sprzedaży rowerów, wnikliwej ocenie stanu technicznego, stanu wizualnego roweru oraz dokumentacji dołączanej przy zakupie jak paragon fiskalny, karta gwarancyjna czy dowód znakowania roweru. Nasza średnia marża na sprzedaży rowerów do 1000zł wynosi ok 100zł więc oferujemy ceny skupu znacznie zbliżone do cen rynkowych.

Jakie marki rowerów skupujemy?

Skupujemy rowery wszystkich marek. Najchętniej oczywiście przyjmujemy rowery popularnych na naszym rynku polskich marek takich jak:

Bydgoski ROMET, KROSS oraz bydgoski UNIBIKE

i największych światowych marek rowerowych jak:

SCOTT (1958), CANNONDALE (1971), GIANT (1972), SPECIALIZED (1974) czy TREK (1976)

Z nieco mniej popularnych ale rozpoznawalnych u nas marek rowerów, bez zaglądania do katalogu, bazując na pamięci rowerów, które skupiliśmy w przeszłości mogę wymienić:

SUPERIOR, DEMA, KELLYS, MONGOOSE, NS BIKES, OCTANE ONE, ORBEA

W naszym lombardzie w Bydgoszczy skupujemy również marki holenderskie lub w stylu holenderskim jak

GAZELLE, BATAVUS, WINORA, SPARTA, RIH

Jakie rodzaje (typy) rowerów skupujemy w naszym skupie w Bydgoszczy?

Skupujemy wszystkie typy rowerów.

Skup rowerów trekkingowych.

Skupujemy rowery trekkingowe ponieważ są to najbardziej popularne rowery w Bydgoszczy z uwagi na ukształtowanie terenu w samej Bydgoszczy i jej okolicach oraz charakterystykę szlaków rowerowych. Geometria roweru trekkingowego i dość cienkie opony umożliwiają szybkie przemieszczanie natomiast wyposażenie roweru takie jak błotniki i osłona łańcucha dają uniwersalność i wygodę jazdy po mieście w każdych warunkach pogodowych. Natomiast lekki bieżnik opon,  amortyzator przedni i często montowana sztyca podsiodłowa  dają komfort jazdy na szutrach, łąkach i okolicznych lasach, których wokół Bydgoszczy nie mało. 

Jednakże pomimo popularności rowerów trekkingowych w sprzedaży detalicznej, ludzie niechętnie się ich pozbywają ponieważ znają ich wartość, wygodę i uniwersalność. Najczęściej pozyskujemy takie rowery zimą, kiedy są one mniej lub wcale nie używane albo w sytuacjach nagłych wyjazdów do pracy za granicę, kiedy to trzeba szybko pozyskać środki na wyjazd.

Skup rowerów górskich.

Bazując na wieloletnim doświadczeniu w skupie rowerów górskich w Bydgoszczy stwierdzam, iż bardzo trudno jest skupić dobry rower górski w dobrym stanie, dlatego rowery górskie skupujemy bardzo chętnie. Markowe rowery górskie kosztują powyżej 2000zł i są użytkowane albo przez amatorskich kolarzy MTB albo przez miłośników wycieczek rowerowych po trudniejszym i zróżnicowanym terenie. Rower górski nie jest dobrem pierwszej potrzeby i służy do rozrywki a często do tak zwanego "lansu". Jest w posiadaniu osób, które rzadziej wpadają w kłopoty finansowe oraz tych, którzy są z rowerem górskim bardzo zżyci i nie chcą się z nim rozstawać. Z uwagi na ich dużą popularność jesteśmy w stanie bardzo precyzyjnie określić wartość takiego roweru i podać satysfakcjonującą cenę skupu.

Skup rowerów miejskich i holenderskich.

Rowery holenderskie dosłownie zalewają polski rynek. Jest ich dużo i spośród wielu innych rowerów najłatwiej jest nabyć właśnie rower holenderski, czasem nawet w przyzwoitym stanie wizualnym ponieważ do Polski z rynku zachodniego są te rowery wywożone w dużych ilościach. Dlatego właśnie rowery te osiągają dość niskie ceny sprzedaży na rynku wtórnym a co za tym idzie niską cenę skupu. Rowery te na nasze bydgoskie warunki nie są zbyt praktyczne. Nadają się idealnie do tego aby podjechać do pobliskiego sklepu na małe zakupy lub z pracy udać się na lunch lub do urzędu czy załatwić coś na mieście. Jeśli oczywiście jest droga rowerowa lub dogodna utwardzona nawierzchnia. Niestety rowery te trafiają na nasz rynek często mocno już zużyte ponieważ w Holandii eksploatuje się rowery bardziej intensywnie a naprawa takiego roweru często może przekraczać wartość roweru. Wpływa to znowu na niższą cenę skupu i konieczność wnikliwego zbadania stanu technicznego. Obecnie usługi serwisowe są bardzo drogie a ceny części rowerowych poszybowały znacznie w górę a w rowerach holenderskich stosowana jest kosztowna piasta 3 lub 7-mio biegowa Shimano NEXUS oraz hamulce bębnowe co sprawia, że koszty naprawy bądź wymiany tych elementów zmniejszają atrakcyjność używanych rowerów holenderskich

Skup rowerów dziecięcych.

Rowery dziecięce stanowią szczególną grupę rowerów, które z uwagi na to, że ich właściciele rosną i z nich po prostu wyrastają -  rowery te siłą rzeczy najczęściej zmieniają swych właścicieli. Za to można je nabyć w relatywnie dobrym stanie wizualnym i technicznym. Dzieci nie mają ani dużo siły ani nie pokonują dużej ilości kilometrów dlatego jeśli ich rowery są odpowiednio przez rodziców przechowywane to bardzo często nie widać na nich upływu lat. Skupując od lat rowery dziecięce zauważyliśmy, że najtrudniej jest zakupić przyzwoity rower dziecięcy o rozmiarach kół 20" oraz 24" (cale). Dzieje się tak dlatego, że na komunię świętą dzieciaki przeważnie dostają za duże 26-calowe rowery (mające 26" koła) i pomijany jest proces kupowania rowerów odpowiednich dla ich wzrostu czyli takich mających koła 20" i 24". Naturalnie jest to przyczyną niewielkiej ilości tego typu rowerów obecnych na rynku rowerów używanych. Zadbane rowery w tych rozmiarach kół skupujemy bardzo chętnie gdyż jest ich niewiele.
Natomiast rowery dla dzieci bardzo małych czyli takie o wielkości kół 12" i 16" nie cieszą się dużą popularnością w skupie rowerów używanych. Po pierwsze są one niedrogie jako nowe rowery zakupione w salonie rowerowym a po drugie jest ich na rynku dosyć dużo, gdyż małe dzieci nie są w stanie ich zużyć. Rowery te robią się z biegiem lat coraz brzydsze z uwagi na otarcia przy składowaniu czy rdzę powstałą na skutek przetrzymywania na balkonie czy nieogrzewanej komórce i bardzo wiele z nich jest po prostu brzydka i zaniedbana jednakże zachowująca sprawność techniczną a co za tym idzie użytkowaną dalej przez dzieci. Takie nietrakcyjne rowerki dziecięce przekazywane są z rąk do rąk za darmo lub za niewielką cenę. Markowe rowery z tej grupy rowerów niewiele się różnią od tych niemarkowych. Wszystkie są ciężkie a hamulce czy amortyzatory (jeśli występują) nie są dostosowane do dziecięcej siły czy wagi co powoduje, że wiele rodziców dochodzi do wniosku, iż nie warto przepłacać i zakupują tańsze odpowiedniki zaniżając zarazem wartość rynkową rowerów używanych w tym segmencie z najmniejszymi kółkami.

Skup rowerów szosowych.

Rowery szosowe należą do elity rowerów mechanicznych. Kupowane są przez zamożniejszą część społeczeństwa i w naszym punkcie skupu rowerów skup dobrych rowerów szosowych odbywa się niezwykle rzadko. Posiadacze rowerów szosowych sprzedają swoje cacka ponieważ wymieniają je na nowsze modele i nie spieszy im się ze sprzedażą starszego egzemplarza. Potrafią dobrze opisać ich historię, a co za tym idzie zachęcić potencjalnego klienta do zakupu swojego roweru. Dlatego samodzielnie ogłaszają się w serwisach lokalnych i aukcyjnych omijając zarazem punkty skupu rowerów takie jak nasz.

Skup rowerów rehabilitacyjnych (trójkołowych)

Skup rowerów wyczynowych (BMX DIRT STREET)